خانه آمار اصفهان، پایگاه ارتقا سواد و فرهنگ آماری

دوره تابستانی آماردانان کوچک (تابستان 1395)

ویژه دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم

دختران: چهارشنبه‌ها از تاریخ 23 تیرماه الی 10 شهریورماه 1395 ساعت 10:30 - 9

پسران: چهارشنبه‌ها از تاریخ 23 تیرماه الی 10 شهریورماه 1395 ساعت 12:30 - 11

خانه آمار اصفهان در نظر دارد دوره‌ای پژوهشی با عنوان "دوره تابستانی آماردانان کوچک" برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم در مدت 16 ساعت طی 8 جلسه 2 ساعته در روز‌های چهارشنبه از تاریخ 23 تیرماه 1395 لغایت 10 شهريورماه 1395 ساعت 10:30- 9 برای دختران و 12:30-11 برای پسران برگزار کند. در هر جلسه دانش‌آموزان با یک یا دو مفهوم از علم آمار و احتمال با استفاده از وسایل کمک آموزشی، تحقیق و جستجو، بازی و سرگرمی آشنا می‌شوند. این دوره به‌منظور یادگیری و آموزش موضوعات کاربردی آمار و احتمال ارائه خواهد شد.
مسئولیت برگزاری این دوره را سرکار خانم دل‌آرام شیبانی طهرانی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد آمار دانشگاه اصفهان بر عهده دارند و  همچنین مدرسین این دوره فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آمار هستند.

ثبت‌نام:
•    آخرین مهلت ثبت‌نام : 15 تیرماه 1395
•    در صورت بروز هر گونه اشکال در ثبت‌نام از طریق شماره تلفن 03136692013 داخلی 143  با خانه آمار اصفهان تماس بگیرید.
•    مکان کلاس: خانه آمار اصفهان، کلاس 101
•    هزينه ثبت‌نام : 50000 تومان
•    هزینه ثبت‌نام دوره به شماره حساب به نام دکتر نصراله ایران‌پناه و دکتر احمدرضا جمشیدیان 0110477621004 بانک ملی و یا شماره کارت 6037991744945811 به نام دکتر نصراله ایران‌پناه (مدیر خانه آمار اصفهان) واریز گردد و در جلسه اول حضور در کلاس، فیش واریز به مدرس تحویل داده شود.

 •   برای وارد شدن نام دانش‌آموز در فهرست کلاس، لطفا بعد از واریز هزینه‌کلاس برای ارائه اطلاعات دانش‌‌آموز از قبیل نام، نام‌خانوادگی و مقطع تحصیلی  با شماره تلفن 03136692013 داخلی 143 (خانه آمار اصفهان) تماس حاصل نموده و یا اطلاعات مورد نظر را به آدرس Isfahanstatisticshouse@gmail.com ارسال نمایید.

لازم به‌ذکر است در صورت عدم تماس و یا ایمیل کردن موارد گفته شده ثبت‌نام دانش‌آموز کنسل خواهد بود.


جدول زمان‌بندی دوره:

جلسات روز تاریخ اهداف جلسات
اول چهارشنبه 1395/4/23

 تشویق کردن دانش‌آموزان به مشاهده، طبقه‌بندی، شمارش و ثبت داده‌هایی در مورد خودشان

دوم چهارشنبه 1395/4/30

 الف) از دانش‌آموزان بخواهیم که یک نمودار میله‌ای درست کنند،

 ب) معرفی کاربرد نمودار میله‌ای مضاعف به دانش‌آموزان
سوم چهارشنبه 1395/5/6  معرفی کردن "میانگین" به دانش‌آموزان
چهارم چهارشنبه 1395/5/13

 مقایسه کردن اطلاعات روی جعبه‌ها و نشان‌دادن آن‌ها به شکل نمودار دایره‌ای

پنجم چهارشنبه 1395/5/20

 الف) دادن فرصت به دانش‌آموزان برای جمع‌آوری و نمایش اطلاعات در یک دوره‌ی معین و رسم نتایج آن‌ها،

 ب) تمرین دانش‌آموزان برای تفکیک و طبقه‌بندی اقلام
ششم چهارشنبه 1395/5/27

 الف) فراهم آوردن امکان استفاده از یک جدول آماری برای دانش‌آموزان به منظور پیشگویی نتایج آینده،

 ب) جمع‌آوری و ارائه اطلاعات مربوط به اندازه خانواده‌های امروزی در مقایسه با خانواده‌های 50 تا 75 سال پیش.
هفتم چهارشنبه 1395/6/3

 الف) استفاده از خانه‌های کسر برای نشان دادن احتمال وقوع یک پیشامد،

 ب) بررسی احتمال با استفاده از یک نمونه برای پیشگویی تعداد مهره‌ها از هر رنگ در کیسه.
هشتم چهارشنبه 1395/6/10

 تجزیه و تحلیل مناسب یک بازی و تعیین احتمالات با استفاده از نمودار درختی